Co jeść, aby pięknie wyglądać




# Jogurt grecki
Dostarcza organizmowi składników odżywczych i probiotyków, które są cenne dla naszego zdrowia.
Ale to nie wszystko ! Jest bogaty w aminokwasy które pomagają pozbyć się...cieni pod oczami.

# Rośliny strączkowe
Są nie tylko smaczne, ale i wpływają na poprawę kondycji naszych włosów. 
Zawierają dużo białka, cynku, żelaza i biotyny, które wzmacniają włosy. Ich niedobór odpowiedzialny jest za suchość i łamliwość włosów. Dodatkowo podnosi poziom serotoniny w mózgu - poprawia sen i koncentrację.

# Brokuł

Zawiera sporą ilość cennych przeciwutleniaczy, które poprawiają krążenie, a także witaminę C, m.in. odpowiedzialną za jędrność oraz elastyczność cery. 
Niweluje również problem niedoskonałości skórnych, opóźnia starzenie i poprawia wzrok. Pomaga także zachować prawidłowy stan włosów i paznokci. 

# Seler

Seler wzmacnia układ odpornościowy, oczyszcza organizm z toksyn i przyspiesza metabolizm. 
Sok z selera poprawia wygląd skóry i włosów, a także redukuje obrzęki oraz...eliminuje nieświeży oddech.

# Marchew

To warzywo, które uchroni naszą skórę przed słońcem, gdyż zawiera naturalny filtr przeciwsłoneczny.
Poprawia wygląd i koloryt skóry oraz przywraca jej naturalny blask.
Doskonale uelastycznia cerę, redukuje zaczerwienienia, ma właściwości przeciwzapalne oraz zwiększa odporność skóry na infekcje.

# Miód

Wspaniale pielęgnuje spierzchnięte usta. Wygładza suche skórki, nawilża i oczywiście pysznie smakuje.

# Ryby

Dostarczają organizmowi optymalną dawkę kwasów tłuszczowych Omega-3 które pełnią kluczową rolę w utrzymaniu skóry w dobrej kondycji. Nawilżają komórki skóry i redukują stany zapalne.

# Oliwa z oliwek

Świetnie oczyszcza cerę ! Olej z oliwek bardzo dobrze oczyszcza makijaż, nawet ten wodoodporny.

# Owoce leśne 

Są prawdziwymi skarbnicami antyoksydantów, które neutralizują wolne rodniki. A w dodatku wspierają organizm w wytwarzaniu kolagenu, dzięki czemu staje się ona jędrna i gładka.

# Herbata zielona

Jest bogata w witaminy A, E, C i mikroelementy np. wapń, potas, miedź, cynk, mangan. Zawiera katechiny, które przeciwdziałają wolnym rodnikom, oczyszczają organizm z toksyn, wyrównują teksturę skóry, zmniejszają cellulit.

# Awokado
Pozyskiwany z awokado olej stanowi cenny składnik kosmetyków zalecanych przede wszystkim w pielęgnacji cery dojrzałej, suchej i zmęczonej. Przyspiesza proces gojenia ran i regeneracji skóry. 

# Orzechy
Zawierają witaminy A, B1, B2, C oraz potas, magnez, wapń, fosfor, siarkę. Witamina A wzmacnia i uelastycznia skórę, B1 i B2 zapobiegają wysychaniu i łuszczeniu się naskórka, a witamina C przyspiesza tworzenie się kolagenu i elastyny. Mikroelementy natomiast regulują procesy regeneracji i odbudowy naskórka. Mają również dużą zdolność wiązania wody, a tym samym zapewniają skórze odpowiednią wilgotność.

# Gorzka czekolada
Ziarno kakaowca zawiera mnóstwo cennych dla urody substancji. Dostarcza flawonoidów które opóźniają procesy starzenia i neutralizują działanie wolnych rodników.
Zawiera żelazo, cynk, magnez i wapń które regenerują, nawilżają oraz przyśpieszają krążenie krwi i limfy dzięki czemu poprawia się koloryt skóry i znikają drobne obrzęki.
Działa również wyszczuplająco i ujędrniająco, oczyszcza skórę z toksyn, a obecna w czekoladzie fenyloetyloamina zwiększa produkcję hormonów szczęścia.

# Cytrusy
Dostarczają substancji bardzo cenionych w pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Przede wszystkim witaminy C, która rozjaśnia skórę, wybiela przebarwienia, pobudza produkcję kolagenu, walczy z wolnymi rodnikami, chroni włókna elastynowe i wzmacnia naczynka krwionośne.
 
# Drożdże
Drożdże mają również cenne właściwości odżywiające i regenerujące włosy. Zapobiegają ich wypadaniu i przedwczesnemu siwieniu, a zawarty w drożdżach cynk jest niezbędny do prawidłowego ich wzrostu.

# Chleb razowy, otręby pszenne, płatki owsiane 
Zawierają krzem, który zapobiega rozdwajaniu włosów.

# Ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy bardzo pozytywnie wpływa na żywotność włosów sprawia, że włosy stają się piękne, gładkie i lśniące. 
Zapobiega wypadaniu włosów, przetłuszczaniu się oraz na zawsze pozwala na pozbycie się łupieżu.

# Rumianek
Zawiera bisabolol, który nawilża skórę i likwiduje jej podrażnienia. 
Rumianek działa też bakteriobójczo i przeciwzapalnie. 

# Kawa
Wyciąg z kawy neutralizuje wolne rodniki, opóźniając procesy starzenia się skóry, których głównym „katalizatorem” jest promieniowanie ultrafioletowe.
Zawarta w kawie kofeina  przyśpiesza spalenie tłuszczu oraz poprawia krążenie.

# Rokitnik
Pielęgnuje i regeneruje skórę na powierzchni oraz odżywia ją od wewnątrz.
 
# Woda
Nawilża skórę od środka i oczyszcza organizm z toksyn.

# Pomidory
Smarowanie twarzy lub rąk sokiem pomidorowym ma moc rozjaśniania przebarwień i łagodzenia zmian trądzikowych.  
 
# Szpinak
Liście szpinaku zawierają antyoksydanty i działaja przeciwzapalnie, przeciwstarzeniowo i ochronnie na układ nerwowy. 

# Czerwona papryka
Czerwona papryka to przede wszystkim bogactwo beta-karotenu, a także dobre źródło witamin z grupy B, kwasu foliowego i witaminy E. Jedna czerwona papryka pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę A, która stymuluje procesy widzenia. Natomiast w połączeniu z witaminą E poprawia stan skóry, włosów i paznokci.

# Nabiał 
Zawiera one witaminę A, która przyspiesza wzrost włosów oraz zapobiega pojawianiu się łupieżu 

# Migdały, pestki słonecznika i dyni
Zawierają cynk (bierze udział w wytwarzaniu białka, zapewniając prawidłowy wzrost paznokci i włosów) oraz miedź (uczestniczy w tworzeniu melaniny - naturalnego barwnika włosów)
Zawierają cynk który bierze udział w wytwarzaniu białka, zapewniając prawidłowy wzrost paznokci i włosów oraz miedź która uczestniczy w tworzeniu melaniny - naturalnego barwnika włosów.



Czytaj więcej na http://kobieta.interia.pl/uroda/news-kawa-zwalczy-cellulit,nId,1466154#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=fire
Ziarno kakaowca jest skarbnicą bezcennych dla urody substancji.

http://www.poradnikzdrowie.pl/uroda/cialo-higiena/Jadalne-skladniki-kosmetykow-czekolada-wanilia-cynamon-cytrusy-migdaly_37795.htm

26 komentarzy:

  1. Codziennie jem marchewkę, a z resztą to różnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i mnie uda się systematycznie jeść to warzywo :-)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. W umiarkowanych ilościach jak najbardziej ;-)

      Usuń
  3. Bardzo się cieszę, że w tym zestawieniu jest kawa. Dzień bez filiżanki tego napoju uważam za stracony. A tak poza tym staram się jeść zdrowo, więc z podpowiedzi chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogę jeść dużo czekolady. Poświęcę się ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. codziennie coś tam wpadnie do żołądka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Codziennie jem: jogurt grecki, rośliny strączkowe, brokuły, marchewkę, zieloną herbatę, awokado, orzechy, chleb razowy, kawa, woda, pomidory, paprykę, nabiał, migdały (serio!) i gdzie ten piękny wygląd ja się pytam? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wszystko z tych rzeczy lubię i codziennie coś z tych rzeczy zjadam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sporo z tej listy rzeczy najzwyczajniej nie lubię:D

    OdpowiedzUsuń
  9. a co z tym octem robimy, żeby włosy nie wypadały - w grę wchodzi coś jeszcze oprócz sałatek?


    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Sporo rzeczy z tej listy nie lubię :P ale kawę nigdy nie odmówię :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jak jadłam przez jakiś czas codziennie takie owoce kolorowe to odrazu moja cera nabrała kolorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Praktycznie wszystko lubię i jem częściej lub rzadziej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ocet jabłkowy jest okropny w smaku. :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę, że muszę nieźle uzupełnić moją dietę :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Jem chyba wszystko co jest na liście <3

    OdpowiedzUsuń
  16. herbatę zieloną pijam od kilku już lat:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Rokitnik taaakkk, ostatnio mam na niego fazę. Czytałam i zastanawiałam się, czy czegoś stąd nie lubię, ale lubię chyba wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znoszę brokuł, chociaż wiem, że są zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  19. to już nie będę miała poczucia winy, że na diecie jem jogurt grecki zamiast zwykłego naturalnego :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Różowy świat Marthe , Blogger